lördag 13 oktober 2012

Julkort nr 2 på Reprintträffen

På station nr 2 på Reprintträffen så var det Ulrikas tur att inspirera oss. Även här var det ett julkort. Det jag tar med mig härifrån är vad mycket kul man kan göra med ett tvinnat bastband, jag band överhuvudtaget, förutom att knyta alt. göra rosetter. Vi tvinnade upp bandet och gjorde en krans som vi sedan fäste med brads. Visst blev det läckert?! Själva bakgrunden gjordes i distresser där vi började med att grunda med en ljus färg och sedan stämplade vi och embossade snöflingorna i clear. Sedan så färgade vi in i mörkare och mörkare färger efter hand. Även här så valde jag att låta mitt kort gå i de blå "julfärgerna". :)
Vi fick även testa på att göra Tim Holtz kotten vilket var kul även om jag i slutändan nog tyckte att det liknar en avlång blomma... haha
Här i Skåne öser regnet ner och jag hoppas att ni tar till vara på detta och får en riktigt pysslig helg!!
L8


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar