söndag 10 juni 2012

Avslutningar i massor...


I maj och juni är det fullt upp. De flesta kurser/träningar slutar och i juni så slutar ju även skolorna. Jag tänkte visa vad jag gjorde till mina barns judotränare när det var avslutning i tisdags. Det blev after eight-automater till allihop. Judokillen har jag klippt till själv. Själva huvudet och kroppen är en rest från Badankas kurs på ett Scrapevent jag var med på för många år sedan och sedan har jag klippt och fixat för att få ihop själva judodräkten. Jag gjorde ett kort med denna judokille till min svåger när han fyllde 40 år i april men denna gången så utvecklade jag dräkten lite och la till själva emblemet för klubben och det tycker jag blev själva pricken över i:et. :)
Vi var några föräldrar som gick ihop och köpte after eight-askarna och så tog jag på mig att göra själva askarna. När man gör sådant här så är det extra roligt att se hur förvånade och tacksamma tränarna blir då de inte förväntat sig något sådant här och det gör mig varm i hjärtat att kunna göra detta då jag vet hur många tränare det finns runt om i landet som ställer upp i ur och skur för våra barn och oftast utan någon betalning överhuvudtaget. Som "gammal" elitidrottare vet jag hur mycket ens tränare betyder för en. De blir som en extra familj när man reser runt och tävlar.
Så ett extra tack till alla tränare runt om i Sverige som ställer upp för våra barn!!! Glad sommar på er!
Och ni övriga - Ha en skön och pysslig söndag!
L8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar