lördag 10 mars 2012

Cupcakesparty





Igår hade jag Cupecakesparty för min äldsta dotter och vad jag förstod på alla tjejerna så var det en succé. Här ovan så ser du inbjudningskorten och kuverten som jag gjorde. Cupcakesen är ca 15,5 cm höga och jag har klippte ut en på fri hand först och sedan använde jag den som mall och så dök jag ner i min spillbitslåda. :)
Sedan så gjorde jag godispåsarna som tetraförpackningar. Det man alltid ska tänka på när man gör egna godispåsar av olika slag är att använda godis som är inpackad i plast eller liknande eller lägga det in en plastpåse så inte fettet gör fula märken på pappret.
Dessa tetrapack är i storlek 6" x 12" så där blir 2 st godispåsar på ett scrappapper. Sedan har jag använd gamla plastförpackningar som jag klippt i sönder och plastat in hålen. Eftersom jag tycker det är synd att det första barnen ska göra är att slita upp förpackningen så har jag hittat en lösning där jag stänger igen påsen med band istället så kan man använda den igen om man skulle vilja det. Jag lyckades efter lite trixande få ner en Tom och Jerry godispåse i dessa men då är de verkligen maxade... Vill du läsa mer om kalaset så kika över här.
Ha en skön helg!!
L8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar