torsdag 1 september 2011

Lyxmellis serverad!



Ibland så blir man bara tokinspirerad av läckra idéer man ser när man är ute och insuper inspiration på nätet. När Kristine gjorde ett reportage i min favorittidning Ett Trykk om hur man kunde göra frukspett så var det omöjligt att inte testa detta. Så det blev lyxmellis till barnen häromveckan. Gissa om jag blev populär?? Dessutom så återanvänds spetten när barnen plockar smultron och hallon i trädgården. När jag ändå var igång så tyckte jag det var en perfekt värdinnegåva ex. när man ska gå bort till någon som har allt... Så jag gjorde små presentförpackningar och insåg snabbt att det kanske inte var helt enkelt att förstå vad man skulle använda dessa "grillpinnar" till så jag gjorde en tag med översta fotot här i detta inlägget så man enkelt kan se vad man kan använda dem till. Sedan kan man skriva ett litet meddelande till den man ska ge bort fruktspetten till på baksidan av tagen.
Det bästa av allt är att man kan använda alla sina spillbitar till detta och göra något fint och användbart.
Och vem blir inte sugen på frukt och bär när man blir serverad på detta sätt?
Hälsningar
L8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar