måndag 30 maj 2011

Mors dag

Gjorde en smarrig cupcake till min mamma och svärmor får en lika dan. Visst ser den god ut, o den var jätte rolig att "baka" skriver Jenny Servin från Trelleborg.
Kortet nedan skickade jag till min mamma och barnens mormor i år. Både som kortmakare och scrappare tycker jag om enkla kort med inte allt för mycket dekorationer, "less is more" stämmer väl in på mig när jag skapar i papper. Däremot är jag väldigt förtjust i dubbelsidiga papper, gärna i samma serie så att de matchar varandra fint. Till det här kortet har jag använt en stämpel från Sarah Kay, tre blommor som fått vars en dutt av Liquid pearl i nyansen "White Opal". Pappernas ursprung har jag dessvärre glömt. Att yngsta barnbarnet dessutom skrev sitt namn på egen hand för första gången förgyller ju kortet lite extra :) Inskickat av Marita Wästerfors.
Jag har altrat en burk som jag fyllt med choklad.
Blomman var vit från början men färgades in med promarker.
Fjärilen har en gång suttit på en hårklämma och när den gick sönder var jag snabbt framme.
Dikten och handen med hjärtat är digistamps. Inskickat av Annika Qvist.

Här kommer mitt bidrag till morsdagstävlingen, stämplat med watermark dyna och penslat på perfect peal. Kuvertet vid sidan om är paper pen magenta, gjort med schablonmallen. Inskickat av Ylva Lyngström.Nu har vi avslutat vår tävling med tema Mors Dag. Dessvärre fick vi inte in så många bidrag denna gången, den sköna Maj-månaden har väl hållit alla upptagna med trädgårdsarbete och annat pyssel:) Hoppas ändå att alla mammor därute fick en fin dag igår!
Vi visar därför all 4 bidragen som kommit in samtidigt och väljer att premiera dessa med en liten goodiebag till var och en. Ett stort tack till er som ville delta, skicka era adressuppgifter till oss: info@stampelfabriken.com

1 kommentar: