söndag 5 december 2010

II Advent !


Förra helgen var vi iväg på I Advent / Glögg hos goda vänner. Det blev första tillfället att ge bort ett handstämplat ljus. Jag har använt min favoritstämpel bland årets julstämplar: Collage Jul och stämplat avtrycket med Versa Fine "Olympia Green". Ljuset har jag dekorerat sparsamt med lite spets och för att det skall stå stadigt så har jag köpt små glasfat på Ikea för en femma. Ljuset inslaget i cellofanpåse som dekorerats med band och små vita rosor. Jag stämplade en matchande tag att hänga på påsen med samma motiv och färg. En vit ros fick pryda tagen och över det hela sprayade jag sedan "Spray&Sparkle Gold" för skimrande effekt. Det vita bastbandet är suveränt då det låter sig "krullas" eller "rivas".
Vi önskar alla en mysig och stämningsfull andra advent.

1 kommentar:

  1. Alldeles lysande ju!
    Hoppas du fick en fin andra advent, själv har jag jobbat

    kramen

    SvaraRadera