måndag 26 april 2010

Till Mamma!


"Jag ska måla hela världen lilla mamma
full av solsken varje dag
att det regnar och är grått det gör detsamma
du ska solsken i ditt fönster ändå ha..."
Anita Hegerland 1970

Den stora blomman fick mig att börja nynna på denna sång
som jag minns från när jag var yngre. Texten är underbart enkel
och barnslig och jag blev inspirerad att göra ett lika enkelt och

barnsligt kort. Blomman är en s.k. Die-cut från MME "Little
blossom",
papper från We R Memorykeepers serie
"HeartAttack" som jag använt till
kortsommen, stjälken och den
utstansade bården som skall föreställa
gräsmatta.
Textstämpel "Till Mamma" i barnslig stil från vår egen
stämpelkollektion.
Med andra ord, allt material finns i butiken.
Idag sparkar vår tävling igång så tveka inte att skicka
in ditt bidrag. Ett riktigt maffigt pysselpaket väntar vinnaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar