måndag 15 mars 2010

Jag bara måste visa denna tårta!

En färgsprakande tårta, eller hur?
Inte en som är lik den andra...
Min egen tårtbit
Min dotters tårtbit
Denna färgsprakande tårta är ett gemensamt projekt som jag och mina scrapkompisar gjort. En i gänget fyller 50 år idag och firade detta i lördags med stor fest. Vi ville uppvakta henne och visste inte riktigt med vad och till slut bestämde vi oss för att hon skulle få en scrappad tårta av oss. Vi var 11 stycken (inkl. min lilla tjej) som gjorde varsin tårbit som vi fyllde med lite olika scrapsaker. Vi gjorde även en som var helt vit och denna ska födelsedagsbarnet själv få dekorera för att tårtan ska bli fullständig. Vi utgick alla från samma beskrivning och den enda instruktionen vi hade var att vi fått varsin bokstav som skulle finnas med på ovansidan av tårtbiten. Vi hade verkligen jättekul när vi gjorde denna tårta och vi la den i en tårtkartong som vi köpt på ett bageri. Jag misstänker att jubilaren inte hade en aning om vad hon skulle få... Vi får väl fråga henne när hon kommer på kurs här på Stämpelfabriken på torsdag :)
Vill du testa själv så hittar du beskrivningen här.
Ha en bra vecka!
L8


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar