söndag 7 mars 2010

Försökstag nr 1

Eftersom jag har sett så många som gjort så fräcka tags med Distressink så ville jag pröva detta också. Jag använde dock lite av mina vanliga Versa stämplar också och det fungerade hur bra som helst.
Först skar jag ut tagen. Sedan tog jag och "duttade" på en massa olika stämpelfärger på tagen. (i mitt fall blandade jag Distressink-stämplar med Versa-stämplar) Sedan använde jag min "Toscanabrevet" stämpel och stämplade överst. Viktigt är att använda en vattenfast stämpelfärg till denna då jag sedan sprutat på olika färger av glimmermist ovanpå. Sedan för att torka detta snabbt så använde jag min embossingfön och när allt var torr så stämplade jag fjärilarna överst. Slutligen satte jag fast bandet med metallsolen genom att häfta fast det.
Ett enkelt och otroligt snabbt sätt att göra en tag och det blir inte lika "tjejigt" som jag har en tendens att göra saker då jag har två tjejer själv;)
Hälsningar
L8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar