måndag 21 december 2009

Årets julkort postade!

Har alltid ambitionen att skicka julhälsningarna i tid men lyckas sällan... Nu är korten postade så jag hoppas att brevbäraren, all snö till trots, hinner bära ut korten till alla mottagare:) Så här gjorde jag årets julkort. Jag bestämde mig för att utgå från färdiga kort & kuvert i storleken 12,5 x 12,5 så på bilden ovan har jag skurit till mönstrat papper i 12 x 12 samt monterat mina bilder (gammaldags klistermärken) på ett styvare papper "Ivy".
Här har jag embossat lite swirls i pappret som redan fanns i vitt men jag ville ha lite guldeffekt så jag målade i lite varstans med Watermark pennan och embossade i guldpulver.
Här har jag monterat fast det mönstrade, embossade pappret på själva grundkortet.
Så var det dags att riva kanterna med en "Edge Scraper" och färga in med brun stämpeldyna.

Lite guldsnodd virades runtom varje bild.
Här är korten nästan klara. Bilderna är limmade på korten återstår endast en detalj...
En stämpel direkt på kortet och klistermärket för att ge det än mer gammeldags känsla.

Även kuverten fick en "Nordpolen" stämpel på sig. Kommer dom inte fram i tid så är det ju ett bevis på att dom varit uppe i Norpolen och vänt och givetvis blivit godkända av självaste tomten:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar