fredag 4 september 2009

Ett kul sätt att använda din Versa Mark vattenstämpel!

Här har jag använt mig av en teknik som jag lärde mig av Johan på Stämpelfabriken för många år sedan. Jag har dock istället för att stämpla på papper stämplat direkt på canvas. Först använde jag Versa Mark Watermark stämpeln på stämpeln "Toscanabrevet". När jag stämplar på canvasen så blir det ju "osynligt". Då tog jag mina torrchalks och valde en brunaktig ton och borstade över hela canvasen och då kommer stämpeln fram. Sedan stämplade jag fjärilarna, en i taget, för att ha ungefärlig koll på vart dem hamnade och tog en rostfärgad rödaktig ton på torrchalksen och borstade fram fjärilarna. I vanliga fall använder jag en pensel men då jag inte hittade någon när jag höll på så använde jag en tops istället. Det funkar också. Blir kanske lite flammigare men jag gillade den effekten så det gjorde inte mig någonting. Slutligen när jag var klar så drog jag bort trådar i canvasen så den fick "mattfransar" på bägge sidor. Då jag använt en ganska kraftig canvas så fick jag kämpa en del för att få bort fransarna. Jag har även chalkat alla ytterkanter med en mörkbrun ton som heter Chestnut Roan. Pappret som jag använt är från Creative Imaginations och du hittar det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar