onsdag 12 augusti 2009

Perfekt matchande kuvert ingår :)

Framsida Insida med swirlstämplar



Jag (L8) fick chansen att skapa något med de färdiga kort och kuvert paketen man kan köpa. Fördelen med dessa set som ibland är i lite ovanliga storlekar är att det finns med ett kuvert som passar exakt till kortet du gjort. Detta set är helvitt och är 8,5 x 20 cm. Jag har använt reprints clearstamps swirls att stämpla längs kanterna på både insidan och utsidan. På utsidan har jag täckt större delen av swirlsen med ett papper från Little Yellow Bicycle och använt min edgescraper runt hela pappert och sedan chalkat kanterna med en bourdeauxfärgad dyna som matchar pappret. Sedan har jag använt min Martha Stewart Doily Lace punch och gjort spetskanterna på det vita pappret som även dem fått känna på lite bourdeauxfärg... Sedan hittade jag ett matchande band som jag knöt ovanpå det vita pappert och slutligen klistrade jag dit TACK som jag stansat ut med Quic kutz alfabet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar